Alles over bestellen & bezorgen
Bestellen bij Livinn doe je wanneer het jou uitkomt.
Sjouw niet met zware meubels en vervoer ze niet met je eigen auto. We brengen de bestelling bij je thuis als je dat wilt.
Stap 1: Winkelwagen
– Heb je het product dat je hebben wilt gevonden? Klik dan op de ‘In winkelwagen’ knop.
– Alles gevonden? Ga dan naar de winkelwagen, rechts bovenaan en klik op winkelwagen.
– Het aantal wijzigen kan met de pijltjes naast het getal in de kolom ‘aantal’, deze verschijnen als je er met je muis bovenop gaat staan. De aantallen kun je per product aanpassen. Wil je het artikel verwijderen? Klik dan op het kruisje in de eerste kolom. Na het aanpassen wordt de winkelwagen automatisch bijgewerkt.
– Voer een eventuele kortingscode in en klik op de knop ‘Kortingsbon toepassen’.
– Kies of je de bestelling wilt laten bezorgen of zelf wilt afhalen. Voer je adres in om de beschikbare verzendmethodes te kunnen zien.
– Helemaal zeker van je bestelling? Klik dan op ‘Doorgaan naar afrekenen’.
Stap 2: Inloggen of registreren
– Als je al een account hebt bij Livinn, dan log je in en kun je de bestelling afronden.
– Heb je geen account? Geen probleem. Onder je adresgegevens vink je “een account aanmaken?” aan en voer je een wachtwoord in. Het aanmaken van een account is niet verplicht, maar bestellen gaat dan wel makkelijker en sneller, bovendien kun je al je gegevens en bestellingen inzien.
Stap 3: Gegevens
– Om je bestelling te kunnen leveren hebben we wel een aantal gegevens nodig, zoals je adres, vul het formulier in.
– Als je hebt gekozen voor afhalen in de winkel, dan is dat op ons winkeladres: Edisonstraat 14, 6902 PK Zevenaar.
Stap 4: Betaalopties
Kies hoe je wilt betalen. We hebben diverse betaalmethodes.
Stap 5: Overzicht
– Check nog even of alles klopt, ga akkoord met de algemene voorwaarden en klik op ‘Bestelling plaatsen’.
– Je bestelling is afgerond als je het scherm ziet met het overzicht van je bestelling. Ook ontvang je direct een bevestigingsmail met informatie over je bestelling.
Wat is de status van mijn bestelling?
Klik hier om naar je verlanglijstje te gaan.
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Wil je je bestelling wijzigen of annuleren? Hier leggen we je uit wat je dan kunt doen.
– Heb je een bestelling gedaan die thuisbezorgd wordt?
Bel uiterlijk 3 dagen voor de geplande leverdatum onze klantenservice: tel. 0316-524461
– Heb je een bestelling gedaan die je ophaalt in onze winkel?
Bel uiterlijk 3 dagen voor de geplande leverdatum onze klantenservice: tel. 0316-524461
Terugbetaling bij annuleren webshop bestellingen
Heb je in de winkel geannuleerd?
Dan betalen we je contant terug of met een overboeking op je bankrekening*
Heb je betaald met een creditcard? Dan doen we een overboeking op je creditcard bankrekening.
Heb je telefonisch geannuleerd?
Dan betalen we je terug met een overboeking op je bankrekening*
* Normale verwerkingstijd overboekingen is 14 dagen, uitzonderingen daargelaten.
De termijn van 14 dagen gaat in op de dag dat je de annulering hebt gemeld. Annuleer je een complete bestelling op tijd? Dan ontvang je ook de betaalde verzendkosten terug. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.
Uitzonderingen
– Bestellingen met artikelen die op kleur/maat gemaakt moeten worden en dus een langere levertijd hebben, kunnen niet geannuleerd worden.
– Bestellingen die de volgende dag worden thuisbezorgd, worden zo snel verwerkt dat je ze helaas niet meer kunt wijzigen of annuleren.
Retourneren of ruilen
Kun je de bestelling niet meer wijzigen of annuleren? Je kunt natuurlijk wel je bestelling nog retourneren.
Wij bezorgen in Nederland en daarbuiten. Je kiest zelf waar en wanneer. We werken samen met PostNL voor de kleine producten. De grote producten bezorgen we zelf. De beschikbare bezorgmethodes zijn afhankelijk van wat je hebt besteld en je ziet deze vanzelf verschijnen tijdens het bestellen.
Bestellingen in de webshop van Livinn van minimaal €50,- worden gratis thuisbezorgd in Nederland.
Bij bestellingen van grote artikelen die niet met PostNL verzonden kunnen worden en onder de €50,- rekenen we €50,- bezorgkosten voor bestellingen in Nederland en België. Helaas kunnen we deze artikelen niet op de Waddeneilanden bezorgen. Dit omdat we met eigen vervoer afleveren en de oversteek naar de mooie eilanden te kostbaar is.
In andere landen hangen de verzendkosten af van je bestelling. De verzendkosten zie je vanzelf verschijnen tijdens het bestellen of neem contact op met onze klantenservice.
Bij elk product op onze site vind je de indicatie van de verwachte levertijd. Deze indicatie stellen wij op basis van onze eigen voorraad en op de voorraden van onze leveranciers. Het is een indicatie, geen gegarandeerde levertijd.
Als je meerdere artikelen bestelt met verschillende levertijden, dan wordt jouw bestelling pas verstuurd zodra we alle artikelen voor je klaar hebben staan. Houdt daarom de levertijd aan van het artikel met de langste levertijd.
Afhankelijk van de grootte en het gewicht van de bestelde artikelen, maken wij gebruik van twee soorten bezorgdiensten:
Kleinere artikelen zoals lampen, klokken of plaids e.d. versturen wij met de pakketdienst van PostNL. Je ontvangt na het bestellen zo snel mogelijk een e-mail met het bericht dat we je bestelling verzonden hebben.
Zij bezorgen van maandag t/m zaterdag tussen 9:00 en 18:00 uur.
Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen dan wordt het pakket bij je buren afgeleverd. Zijn deze dan ook niet thuis, dan komt de bezorger de volgende dag nog eens terug. Ben je er dan nog niet, dan levert deze het pakket af op het dichtstbijzijnde postkantoor. Daar kun je het twee weken lang afhalen. Op het niet-thuis-bericht, dat de bezorger bij je thuis achterlaat, lees je waar je je pakket kunt ophalen.
Verzendkosten binnen Nederland (incl. track and trace)
Standaard pakket: € 6,95
Groot pakket: € 13,10
Grote en/of zware artikelen zoals stoelen, banken, kasten en kwetsbare artikelen kunnen niet met de pakketdienst van PostNL verzonden worden. Onze eigen chauffeurs komen die bestellingen bij je thuisbezorgen. Zodra de bestelling binnen komt bellen wij voor een bezorgafspraak (meestal 3/4 dagen voor levering, wij sturen geen e-mail). Hierbij wordt ook een verwacht tijdvak voor levering aangegeven zodat je niet de hele dag thuis hoeft te wachten.
Onze chauffeurs bezorgen alleen op donderdag en vrijdag tussen 9:00 en 18:00 uur.
De chauffeur is alleen, bij het afleveren van je bestelling. Heb je een groot artikel zoals een flinke kast of bankstel besteld? Dan is het een goed idee om zelf wat extra hulp bij het lossen te regelen.
Voorbereiding
– Wij rekenen op een goede bereikbaarheid van de ruimte waarin bezorgd moet wordt. Zorg er dus voor dat de route vrij is en haal kwetsbare spullen (zoals lijsten, vazen en planten) weg.
– Voor zover nodig, denk er ook aan om parket, laminaat of andere vloerbedekking met plastic of karton te beschermen tegen schade die kan ontstaan bij het verschuiven en plaatsen van de producten.
– Voor schade van welke aard dan ook, ontstaan doordat Livinn de producten naar binnen brengt en/of plaatst, is Livinn nimmer aansprakelijk.
– Let er op dat het gekochte artikel wel door de entree past.
Bezorgafspraak
– Tot 2 dagen voor de geplande bezorgdatum kan je eventueel nog een ander bezorgadres of een andere bezorgdatum afspreken met onze klantenservice.
– Zorg dat je op de bezorgdatum aanwezig bent. Ben je er niet, dan worden voor een volgende bezorging opnieuw bezorgkosten in rekening gebracht. Neem voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak contact op met onze klantenservice.
Tot waar wordt bezorgd?
– Onze vervoerders bezorgen tot aan de eerste drempel van het bezorgadres, niet verder in de woonruimte en niet naar een etage binnen de woning, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Meubels worden niet uitgepakt en/of opgebouwd bij de bezorging door de chauffeur. En omdat hij in zijn eentje is, is wat extra hulp een must.
– bezorging tot maximaal de 3e etage (in verband met ARBO-wetgeving). Als er een lift aanwezig is en de artikelen in de lift passen, dan wordt er ook bezorgd op de 4e etage en hoger.
– bij woningen met een gezamenlijke voordeur én geen bel bij de privédeur, bezorging tot over de drempel van de gezamenlijke voordeur.
– bij campings en vakantieparken wordt bezorgd tot aan de slagboom en niet op het terrein zelf.
– Mochten er problemen zijn bij de bezorging, laat de chauffeur daar dan een aantekening van maken én meldt het probleem binnen 24 uur aan onze klantenservice.
– Indien de producten op jouw verzoek naar binnen worden gebracht, geplaatst en op jouw verzoek uit de verpakking worden gehaald is dit op jouw risico. Wij hoeven niet aan een zodanig verzoek mee te werken
Bij Livinn heb je ook de mogelijkheid om jouw bestelling af te halen. Dit kan in onze winkel in Zevenaar of bij Livinnhome24 in ‘s-Heerenberg of in Ulft bij ons magazijn. Op welke locatie je precies af kunt halen, ligt aan waar je bestelde artikel zich op dat moment bevind.
Kies je voor afhalen dan krijg je direct 5% korting op je hele bestelling!
Kies in je winkelwagen voor ‘Afhalen met 5% korting‘ als verzendmethode.
Onze afhaallocaties zijn:
Livinnzevenaar, Edisonstraat 14, 6902 PK Zevenaar.
Livinnhome24, Lengelseweg 62A, 7041 DS ‘s-Heerenberg.
Furnexx/Zazuhome, Riezenweg 16, 7071 PV Ulft.
Je kunt je bestelling op komen halen tijdens de openingstijden van de winkel.
Heb je artikelen met verschillende levertijden besteld? Dan voegen we de bestelling samen, zodat de bestelling in één keer afgehaald kan worden. Het artikel met de langste levertijd bepaalt de eerstvolgende beschikbare afhaaldatum.
Je afhaalbestelling volgen kan helaas niet. Je kunt je bestelling op komen halen nadat we je een e-mail hebben gestuurd of hebben gebeld.
Bekijk de openingstijden van onze winkels.
Wij bezorgen in Nederland en daarbuiten. Je kiest zelf waar en wanneer. We werken samen met PostNL voor de kleine producten. De grote producten bezorgen we zelf. De beschikbare bezorgmethodes zijn afhankelijk van wat je hebt besteld en je ziet deze vanzelf verschijnen tijdens het bestellen.
Verzendkosten voor Duitsland
Woonplaatsen:
Isselburg, Emmerich en Kleve = €50,-
Bocholt = €60,-
Borken, Ahaus, Gronau (Westfalen), Wesel = €75,-
Ruhrgebiet: Dortmund, Bottrop, Essen, Duisburg, Bochum, Gelsenkirchen, Oberhausen, Hagen, Hamm, Herne, Mülheim an der Ruhr = €100,-
Overige postcodes = €150,-